Av alla spännande saker på flygplatsen är det detta stillastående band%2

DSC01407.JPG
Av alla spännande saker på flygplatsen är det detta stillastående band som bruno inte kan slita sig från. Längtar fö hem till maffiaspelet.

Trot eller ej! Ska hämta elin på flyget å får se... hon nyhe

DSC01406.JPG
Trot eller ej! Ska hämta elin på flyget å får se... hon nyhetstjejen från aktuellt som har lite rosiga kinder och kort hår och som står där bakom bruno!

sara går runt o pratar i tel med sin hemliga kompis 'farbrorn'. Roma


Bruno äter sin vana trogen först upp brödets yta.

DSC01403.JPG
Bruno äter sin vana trogen först upp brödets yta.

är och shoppar på nova. Sara kroppsvisiterar skyltdockan. Roman

Bild022.jpg
är och shoppar på nova. Sara kroppsvisiterar skyltdockan. Roman

totalförvirrad morgon, glömde tjänstekort och mobil hemma. Lyckligtvis kun

Bild017.jpg
totalförvirrad morgon, glömde tjänstekort och mobil hemma. Lyckligtvis kunde lillebror och den ömma modern rycka ut. Roman

sara leker marsvin i bur. Kartongen är historiens bästa leksak - den%2

Bild016.jpg
sara leker marsvin i bur. Kartongen är historiens bästa leksak - den slår tom kotten.

Ser ni vem det är på min nya nyckelring?

DSC01370.JPG
Ser ni vem det är på min nya nyckelring?

sitter i videokonferens på jobbet. En ganska märklig företeelse faktisk!

Bild000.jpg
sitter i videokonferens på jobbet. En ganska märklig företeelse faktisk! Roman

när röken lagt sig efter massivt tunnelgrävande... Vad har vi kvar%3

DSC00577.JPG
när röken lagt sig efter massivt tunnelgrävande... Vad har vi kvar? En totalt död grusplats mitt i, där det kunde hända så mycket. Så går det när gubbar utan själ får bestämma. /Mattias

Påsar under ögonen kl 24

image578
Jobb nu igen. Jag måste skärpa mig... . Men jag lever på helgens överraskningshelg ett tag till. Gocart, designhotell och sköna vänner. Vad hade jag varit förutan?

morgon. Sovit. Nu kör vi! /Mattias

DSC00575.JPG
morgon. Sovit. Nu kör vi! /Mattias

en död fisk på väg till jobbet. Roman

Bild136.jpg
en död fisk på väg till jobbet. Roman

treårskalas med karaoke, sara stjäl scenen. Rakel agerar dj. Roman

Bild134.jpg
treårskalas med karaoke, sara stjäl scenen. Rakel agerar dj. Roman

Höst. Allt lugnar ner sig och luktar gott.

DSC01318.JPG
Höst. Allt lugnar ner sig och luktar gott.

tillbaka i rutinen. Rummet renoverat. Platsen min igen. /Mattias

DSC00574.JPG
tillbaka i rutinen. Rummet renoverat. Platsen min igen. /Mattias

Trädgårdsstök hos Romans.


Björns trädgård utan skateboard. No problem.


lördagsgympa - barnen leker i princip som vanligt, pappa svettas ymnigt.

Bild127.jpg
lördagsgympa - barnen leker i princip som vanligt, pappa svettas ymnigt. Roman

ledig och kan lämna på dagis för första gången på länge. I l

Bild123.jpg
ledig och kan lämna på dagis för första gången på länge. I lagom mängd är detta livets lyx. Roman

sara har en brottningsmatch med täcket varje natt. Det var lite olika l%

Bild115.jpg
sara har en brottningsmatch med täcket varje natt. Det var lite olika lång tid men hon brukar vinna. Då ropar hon hest efter sin älskade, likt Stallone i Rocky I, "vällin, vällin!"'. Roman

en bär på den som inte vill ligga själv, resten äter korvstroganof%2

Bild111.jpg
en bär på den som inte vill ligga själv, resten äter korvstroganof. Roman

ett tåg framför gör att vi får vänta så länge att soluppgången

Bild106.jpg
ett tåg framför gör att vi får vänta så länge att soluppgången hinner i kapp oss. Roman

sen kväll alla sover utom jag och gipskvinnan. Roman

Bild086.jpg
sen kväll alla sover utom jag och gipskvinnan. Roman

Vi vann serien! Jag är varken yngst eller smalast. Men bäst.

DSC01323.JPG
Vi vann serien! Jag är varken yngst eller smalast. Men bäst.

ja på ed's pizzeria o rest. Har de så här fina askfat. /Mattia

DSC00569.JPG
ja på ed's pizzeria o rest. Har de så här fina askfat. /Mattias

ja nu är vi på väg. Igen. Fjorton städer på två dagar. V%E

DSC00567.JPG
ja nu är vi på väg. Igen. Fjorton städer på två dagar. Västsverige, Fyrbodal. Yeah! /Mattias

jo, även prinsessor går på toaletten ibland. Roman

Bild085.jpg
jo, även prinsessor går på toaletten ibland. Roman

första 'riktiga' kalaset. Många prinsessor, en riddare och en tomte.

Bild081.jpg
första 'riktiga' kalaset. Många prinsessor, en riddare och en tomte. Roman

messmöret har gjort en comeback i vårt hem - halleluja! Roman

Bild078.jpg
messmöret har gjort en comeback i vårt hem - halleluja! Roman

tacomiddag för föräldern som fick vagga baby. Roman

Bild076.jpg
tacomiddag för föräldern som fick vagga baby. Roman

ja nu är väl saker tillbaka i rutiner. Hårt jobb, sidan är uppe%

DSC00564.JPG
ja nu är väl saker tillbaka i rutiner. Hårt jobb, sidan är uppe. Www.mattiasg.se livet kan gå vidare. /Mattias

Snart är Tantos träd gula och båtar borta. Men sen blir de tillbaks%

DSC01293.JPG
Snart är Tantos träd gula och båtar borta. Men sen blir de tillbaks igen. Och kanske blir jag sur i alla fall. Men jag låter väl bli.

tidningen city firar ett år i malmö idag - det är klar att det k

Bild073.jpg
tidningen city firar ett år i malmö idag - det är klar att det kan anses vara en bedrift. Framförallt med tanke på dess låga läsvärde. I dagens tidning har de intervjuat några kvasikändisar varför de tycker City är så bra. Ricky Bruch, som är en av dessa, tycker t ex att City har "många positiva nyheter till skillnad från andra medier". Suzanne Fatah, programledare för radiokanalen "Din gata 100,6", menar att "Efter jag läst den på morgonen känner jag mig uppdaterad" (För att förstå det komiska med detta uttalande kan det krävas att man hört detta fruktansvärda radioprogram). Lycka till med år nr 2, säger jag. Roman

En kokt med bröd, ketchup stark senap på Sveriges farligaste plats 2003%

DSC01288.JPG
En kokt med bröd, ketchup stark senap på Sveriges farligaste plats 2003! Men det är stans bästa kokta! T

i väntan på Skatteutskottets besök finjusteras det på kontrollstationen vid Öresundsbron, man är lite nervös utan att

image554
i väntan på Skatteutskottets besök finjusteras det på kontrollstationen vid Öresundsbron. Alla är lite nervösa utan att förstå varför./Roman

Tittade runt på No:n. Där var soppåsar, och titta. Vad heter den

DSC00578.JPG
Tittade runt på No:n. Där var soppåsar, och titta. Vad heter den på finska? Jätte... Hm. -From

frukost på café Tjärhov. Mitt ägg kommer snart. Idag såg jag Ned

DSC01286.JPG
frukost på café Tjärhov. Mitt ägg kommer snart. Idag såg jag Nedjma, Sveriges noppaste ögonbryn från Aktuellt, på Årstabron. Först Gerd, nu detta. Tävling: vem blir min nästa nyhetshalvkändis?

Rakel har efter en lång kamp slutat med napp. Hennes desperata föräldr

Bild063.jpg
Rakel har efter en lång kamp slutat med napp. Hennes desperata föräldrar lovade till slut att hon skulle få välja en valfri present när hon slutat helt. Igår lämnade hon sina nappar i dalby, idag ville hon ha en egen bärbar dator. Trots att vi förväntat oss bokmärken eller barbiedockkopia så tror i att vi kommit hyfsat billigt undan ändå, men vi håller fortfarande tummarna och andan. Roman

olof visar tendens på tveksam politisk inriktning. Roman


Romerska ringar. Ett fantastiskt namn på ett fantastiskt redskap.


det står just nu en tokig gubbe på kalendegatan i malmö och blockerar%

Bild061.jpg
det står just nu en tokig gubbe på kalendegatan i malmö och blockerar all fordonstrafik. Han skriker något om att det är hans rättighet att stå var han vill. En lång kö av bilar tutar, men mannen skriker bara ännu högre. Vi får väl se om han står kvar på måndag morgon. Roman

Han börjar med en 6-1a! Nu ligger han där som en stångkorv!

DSC01267.JPG
Han börjar med en 6-1a! Nu ligger han där som en stångkorv!

idrottsmän har pokaler, jägare har råddjurshuvuden på väggen och infor

Bild058.jpg
idrottsmän har pokaler, jägare har råddjurshuvuden på väggen och informatörer har sin pressklippstavla. Roman

Bara en bild till...

DSC01264.JPG
Bara en bild till...

Jag testar nåt. T

DSC01263.JPG
Jag testar nåt. T

Jag vete fan va ja håller på mä.

DSC01262.JPG
Jag vete fan va ja håller på mä.

Pappadröm

När man får ett rödrosa hjärta av sin sjuåriga son i A3 format då smälter man som smör i ugnen. Allt är förlåtet. Självklart ska han få spela dataspel hela kvällen.
image543
/Pappan

'utan titel', Rakel Roman, collage, 2007

Bild056.jpg
'utan titel', Rakel Roman, collage, 2007

Bruno är mindre än min nya sko. Den är skitstor. Gissa flaggan i%2

DSC01252.JPG
Bruno är mindre än min nya sko. Den är skitstor. Gissa flaggan i tidningen?

När jag går ut från skolan byter jag rituellt jobb- till hemnyckelkedj

DSC01248.JPG
När jag går ut från skolan byter jag rituellt jobb- till hemnyckelkedja och känner hur otroligt glad jag är över mitt nya jobb.

nu börjar resan. Louisiana - Kassel. Konst o kaffe. Yeah. /Mattias

DSC00458.JPG
nu börjar resan. Louisiana - Kassel. Konst o kaffe. Yeah. /Mattias

Varje morgon lyssnar jag på en radiostation som bara spelar gammal knastrig%

DSC01244.JPG
Varje morgon lyssnar jag på en radiostation som bara spelar gammal knastrig svart blues. Såg en blåslagen kille strosa håglöst över Medis.

det brinner i (lilla) paris igen. Jag säger mer bensin kommer att be

DSC00457.JPG
det brinner i (lilla) paris igen. Jag säger mer bensin kommer att behövas. /Mattias

My adidas.

DSC01243.JPG
My adidas.

det finns ett ödemansland två och en halv minut från malmö central %

Bild046.jpg
det finns ett ödemansland två och en halv minut från malmö central - ett oändligt kargt spårområde. Sen kommer man till Arlöv... Roman

hmm... olof funderar på var det är skönast att softa..

Bild041.jpg
hmm...  olof funderar på var det är skönast att softa; i mammas säng, i vagnen eller här i laminofotöljen. Roman

scooter cannonballrun på väpplingvägen. Roman

 Bild033.jpg
scooter cannonballrun på väpplingvägen. Roman

födelsedagsblaklader och födelsedagskofot - vilken vägg ska man börja me

Bild027.jpg
födelsedagsblaklader och födelsedagskofot - vilken vägg ska man börja med? Roman

peter siepen och en björn.

DSC00574.JPG
peter siepen och en björn.