jelly belly beans. Blindtest. Vissa smaker är obegripliga, som t ex po

DSC02244.JPG
jelly belly beans. Blindtest. Vissa smaker är obegripliga, som t ex popcorn med smör. Efter ett tag får man lite ont i bröstet. /Roman

ja födelsedag får pappor att gå i leksaksaffär. Fredag. Ja tack.%2

DSC00706.JPG
ja födelsedag får pappor att gå i leksaksaffär. Fredag. Ja tack. Vi ses snart. Big love. M

detta gör jag på mitt jobb. M

DSC00705.JPG
detta gör jag på mitt jobb. M

och så var sara sjuk igen. Olof har fortfarande feber ...när ska%2

DSC02235.JPG
och så var sara sjuk igen. Olof har fortfarande feber ...när ska det det ta slut? /Roman

då var det dags för lunch. /Roman

DSC02226.JPG
då var det dags för lunch. /Roman

stillheten måste bekämpas för att få lugn och ro. Motsägelsefullt %2

DSC02224.JPG
stillheten måste bekämpas för att få lugn och ro. Motsägelsefullt - visst, men vem bryr sig? Allt som funkar för stunden är rimligt nog! /Roman

detta vin ska jag få dricka ikväll. Känner mig nästan lite nervös%

DSC02218.JPG
detta vin ska jag få dricka ikväll. Känner mig nästan lite nervös. /Roman

Utprövning av lekplatsen på vår nya adress. Har pratat flyttrutin med

DSC00667.JPG
Utprövning av lekplatsen på vår nya adress. Har pratat flyttrutin med den vi byter med! Flytt 1 dec. Här går det undan! -from.

bringing home the pastasallad! /Roman

DSC02212.JPG
bringing home the pastasallad! /Roman

morgon. En snubbe gör sudokukuku o jag känner mig korkad. Jag kan in

DSC00697.JPG
morgon. En snubbe gör sudokukuku o jag känner mig korkad. Jag kan inte ens lösa det i kamratposten. Shit. M

försovit oss. Komma tillbaka i fas, annars är hela dagen i otakt.

DSC00696.JPG
försovit oss. Komma tillbaka i fas, annars är hela dagen i otakt. M

övning ger färdighet. Roman


nya bilder nya världar. Kan inte släppa teckningen. /Mattias

DSC00693.JPG
nya bilder nya världar. Kan inte släppa teckningen. /Mattias

vi sitter i vardagsrummet och väntar på att maten ska bli färdig. Ib

DSC02207.JPG
vi sitter i vardagsrummet och väntar på att maten ska bli färdig. Ibland handlar logistik om att hallå sig undan. /Roman

det är ju fint med traditioner - morgonbolli, en gammal tradition hos Romans...

163766-673
det är ju fint med traditioner - morgonbolli, en gammal tradition hos Romans. En tradition till vilken nya familjemeddlemmar introduceras tidigt så fadern kan sitta vid datorn. /Roman

Foten i kläm? Jajamän! Passade på att göra nåt snyggt av datorn%

DSC01896.JPG
Foten i kläm? Jajamän! Passade på att göra nåt snyggt av datorn hängde sig.

bilder av motstånd. Hur fungerar estetiseringen av kampen? När blir bild

DSC00692.JPG
bilder av motstånd. Hur fungerar estetiseringen av kampen? När blir bilden detsamma som åsikten? /Mattias

Det är roligt att ha mycket att göra, men gränsen mellan högt stimulerande tempo och panik är ibland hårfin...

163766-670
Det är roligt att ha mycket att göra, men gränsen mellan högt stimulerande tempo och panik är ibland hårfin. Denna bild är ifrån gårdagens kaos med alldeles för många bollar samtidigt - jag hann aldrig skicka den då, idag är det några gula lappar färre på mitt skrivbord, har pressjouren fram till söndag kl 22.00... /Roman

soppa a la Bruno. Med peppar koriander kurry oregano salt paprikapulver vege

DSC01882.JPG
soppa a la Bruno. Med peppar koriander kurry oregano salt paprikapulver vegeta buljong.

skor

DSC01877.JPG
skor

väntar på en liten skolklass för att prata teckning o berättande o o

DSC00681.JPG
väntar på en liten skolklass för att prata teckning o berättande o om att vilja. Jobbet har många delar. /Mattias

Vi jammade lite.


sara är nyvaken och förbryllad över sina nya vänner som hon fått i

Bild101.jpg
sara är nyvaken och förbryllad över sina nya vänner som hon fått i 3-årspresent. Roman

Kan du se tomten?

DSC01866.JPG
Kan du se tomten?

Froms lille grottkrypar-mekaniker. Senare rakade han kinden med borren, det%


tack vare olof äter tjejerna extra bra. Roman


jul belysningen hängs upp vilket väl innebär att julen har kommit till%2

Bild083.jpg
jul belysningen hängs upp vilket väl innebär att julen har kommit till malmö nu - ho ho. Roman

lite tröst efter ännu en misslyckad upplösning. Roman

Bild070.jpg
lite tröst efter ännu en misslyckad upplösning. Roman

inspelning av ett inslag i Efterlyst till på torsdag - jag håller mig undan...

163766-662
inspelning av ett inslag i Efterlyst till på torsdag - jag håller mig undan inne på en hamburgerrestaurang alldeles intill. Roman

Tänk alla krav man lägger på de stackars barnen. Uppåhoppa, skynda%2

DSC01758.JPG
Tänk alla krav man lägger på de stackars barnen. Uppåhoppa, skynda hit, gapa. Ändå, mitt i givakten, klockan 5 i 7 på morgonen, får man ett leende.

prototyp nr 2 med tavlor på människor som bajsar. Roman

Bild068.jpg
prototyp nr 2 med tavlor på människor som bajsar. Roman

Rakel skissar på en ny typ av vespa - med tak och konst på vägga

Bild066.jpg
Rakel skissar på en ny typ av vespa - med tak och konst på väggarna - pensionen är räddad! Roman

grannen försöker ihärdigt ta Bloggaren på bar gärning, lyckas men bl

Bild063.jpg
grannen försöker ihärdigt ta Bloggaren på bar gärning, lyckas men blir själv Bloggad. Roman

det finns saker som helar saker inuti. Detta är en. M

DSC00673.JPG
det finns saker som helar saker inuti. Detta är en. M

livet. M

DSC00672.JPG
livet. M

ljuset igen. Det är något med hösten. /Mattias

DSC00671.JPG
ljuset igen. Det är något med hösten. /Mattias

ljuset. M

DSC00670.JPG
ljuset. M

Människor i soffa kommer och går. Nu Stefans tur.

DSC01719.JPG
Människor i soffa kommer och går. Nu Stefans tur.

En fläck efter matlagningen. Tänk om fågeln vi åt var en reinkarnati

DSC01718.JPG
En fläck efter matlagningen. Tänk om fågeln vi åt var en reinkarnation av... Nej det är inte möjligt. Eller?

Härligt att gå igenom månad för månad bakåt i tiden. Ett fint

DSC01706.JPG
Härligt att gå igenom månad för månad bakåt i tiden. Ett fint fotoalbum vi har.

hur många hinkar vatten har du hällt över huvudet idag? Yasurakel rena

Bild062.jpg
hur många hinkar vatten har du hällt över huvudet idag? Yasurakel renar själen! Roman

en morgon. Ännu en. M

DSC00669.JPG
en morgon. Ännu en. M