länge, länge har jag längtat efter att äga denna kamera. Nu är%2

Bild022.jpg
länge, länge har jag längtat efter att äga denna kamera. Nu är den äntligen min. Roman

Medis från omklädningsrummet.

DSC01217.JPG
Medis från omklädningsrummet.

Jag vill också ha en extremt stor säck att ligga och sparka i! Vär

DSC00563.JPG
Jag vill också ha en extremt stor säck att ligga och sparka i! Världen är skönare när man är under en meter. - From

Tusentals små fötter har i hundra år nött ner stentrappan.

DSC01215.JPG
Tusentals små fötter har i hundra år nött ner stentrappan.

Jag såg Gerd Rexed, det vitaste afrot i abc-nytts historia.

DSC01214.JPG
Jag såg Gerd Rexed, det vitaste afrot i abc-nytts historia.

tidig morgon olof vill inte sova. Rakel vaknar och kommer ner för att

Bild017.jpg
tidig morgon olof vill inte sova. Rakel vaknar och kommer ner för att hålla lillebror sällskap. Roman

helvete helvete helvete helvete helvete helvete min dator krashar! Den är

DSC00447.JPG
helvete helvete helvete helvete helvete helvete min dator krashar! Den är mitt nav. Där i finns allt. Jag vill slå sönder nåt. /Mattias

Koh Pangang är det gott! På. Att vara och äta.

DSC01206.JPG
Koh Pangang är det gott! På. Att vara och äta.

stenhuggaregatan från mitt nya arbetsrum. Nedanför på hörnan ligger tullarnas favorithak "Bullen"...

163766-522
stenhuggaregatan utanför mitt nya arbetsrum.Nedanför på hörnan ligger tullarnas favorithak "Bullen". Där severar de extra fet och proteinrik husmanskost  /Roman

Nytorgsgatan från mattesalen.

DSC01191.JPG
Nytorgsgatan från mattesalen.

höstmorgon i staden är bland det vackraste jag vet. Ljuset rörelsen lj

DSC00444.JPG
höstmorgon i staden är bland det vackraste jag vet. Ljuset rörelsen ljuden allt blir samlade finhet. Kaffe gå långsamt vara. Jag ska aldrig bo på landet. /Mattias

regnet hänger bokstavligen som en hängmatta i luften denna morgon. Roman

Bild010.jpg
regnet hänger bokstavligen som en hängmatta i luften denna morgon. Roman

Med mormor kör han dansstegen till.


sara kommer på vad det är för sång. Roman


alla super icke vissa kollaR film

DSC01168.JPG
alla super icke vissa kollaR film

hjalmar djar på efterfecke

DSC01166.JPG
hjalmar djar på efterfecke

årets kräftskiva ja dricker porsbrännvin uta helvete

DSC01160.JPG
årets kräftskiva ja dricker porsbrännvin uta helvete

tjejerna har handlat lördagsgodis för första gången - stort! Roman

Bild008.jpg
tjejerna har handlat lördagsgodis för första gången - stort! Roman

en beskymmrad start på dagen. Hänga mage på pappas arm hjälper lite%

Bild007.jpg
en beskymmrad start på dagen. Hänga mage på pappas arm hjälper lite. Roman

första dagen på jobbet i malmö slutar med kryssning genom malmöfestivale

DSC02199.JPG
första dagen på jobbet i malmö slutar med kryssning genom malmöfestivalens matutbud. /Roman

Café guldtuban hemmavid på Ottsjövägen dvs fd Storsjövägen. Årstav%E

DSC01130.JPG
Café guldtuban hemmavid på Ottsjövägen dvs fd Storsjövägen. Årstavägen syns där bakom. Vad är en ott?

Hm undrar om jag ska... Eller... Kaffe!

DSC01128.JPG
Hm undrar om jag ska... Eller... Kaffe!

www.pingu.net

DSC02195.JPG
www.pingu.net

trött på att jobbresa. /Roman

DSC02193.JPG
trött på att jobbresa. /Roman

Om Da Vinci varit född på 70-talet, vad hade han jobbat med då?

DSC01119.JPG
Om Da Vinci varit född på 70-talet, vad hade han jobbat med då?

Nu börjar vi möblera rummet.

DSC01115.JPG
Nu börjar vi möblera rummet.

matstund hos motorautisten From.


En klassiker har dammats av. Gåshud!

DSC01109.JPG
En klassiker har dammats av. Gåshud!

diskussion om förbättringsområden. Jag längtar hem! /Roman

DSC02176.JPG
diskussion om förbättringsområden. Jag längtar hem! /Roman

Bakom öarna öppet hav. Det är tyst, så när som på vågsvallet

DSC01066.JPG
Bakom öarna öppet hav. Det är tyst, så när som på vågsvallet. En man på udden tvärs över tar sig ett morgondopp. Snart kommer båten till Vässarö och en ny dag på jobbet, fast i skärgården. Mycket stabil bänk för övrigt.

är i karlshamn med jobbet. hotellrummet är rökfritt, så på toalett

DSC02175.JPG
är i karlshamn med jobbet. hotellrummet är rökfritt, så på toaletten har de väggfasta ölöppnare istället!? /Roman

brassestol på torget efter dagis. Lite espresso på glassen. Sen e sake

DSC01065.JPG
brassestol på torget efter dagis. Lite espresso på glassen. Sen e saken biff.

Första dagen i 2:a klass

image500
Ny i klassen och ganska liten. Men större än de som börjar första. Och en fröken som har sitt första år som lärare. Jag tror jag kommer ihåg känslan... /Magnus

nu börjar det. M

DSC00440.JPG
nu börjar det. M

efter lunchen fick tjejerna välja en frukt ur fruktskålen som efterrätt

DSC02163.JPG
efter lunchen fick tjejerna välja en frukt ur fruktskålen som efterrätt - sara valde en gammal citron. /Roman

det går en märklig man förbi ute på gatan varje kväll 20 över

DSC02158.JPG
det går en märklig man förbi ute på gatan varje kväll 20 över 10. Varje kväll avbryter vi vad vi håller på för att se honom passera. Varje kväll funderar säkert mannen på varför vi alltid står och glor ut genom fönstret. /Roman

dags för ett litet morgondopp. /Roman

DSC02156.JPG
dags för ett litet morgondopp. /Roman

vila och morot ger energi - notera att sara sätter i halsen, men for


vilostund efter en sen lunch på daghemmet Roman. Imorgon börjar tjejerna%2

DSC02146.JPG
vilostund efter en sen lunch på daghemmet Roman. Imorgon börjar tjejerna på sitt vanliga dagis och sommaren är över. /Roman

John T.

DSC01049.JPG
John T.

en liten brand. Men den släcktes. Tur. /Mattias

DSC00433.JPG
en liten brand. Men den släcktes. Tur. /Mattias

Nä men att jag svängde förbi chokladfabriken på lunchen va så att.

DSC01045.JPG
Nä men att jag svängde förbi chokladfabriken på lunchen va så att... Nu e det möte.

Staden vaknar, en lastbil ska suga skit, jag styr och Allan Edvall sjung

DSC01044.JPG
Staden vaknar, en lastbil ska suga skit, jag styr och Allan Edvall sjunger om socialen.

- From

Gravid.JPG
- From

på programmet denna förmiddag - nakenbalettföreställning för lillebror.

DSC02144.JPG
på programmet denna förmiddag - nakenbalettföreställning för lillebror. /Roman

nya jobbet

DSC01036.JPG
nya jobbet

en snygg festival med grymma bokningar är slut. Orkade inte med så myc

DSC00546.JPG
en snygg festival med grymma bokningar är slut. Orkade inte med så mycket Kanye West hip hop i slutet på jag tog cykeln hemåt. Bara en sån sak. Sova i egen säng på festival. Jag kommer nästa år igen. Kom med ni också! - from

avslappning i soffan efter en händelserik dag. /Roman

DSC02135.JPG
avslappning i soffan efter en händelserik dag. /Roman

Till höger är urinoaren. Alla killar i kön till vänster skall trolig

DSC00537.JPG
Till höger är urinoaren. Alla killar i kön till vänster skall troligtvis bajsa. Att vara vakt på avträdet tycker jag är ett ickestatusjobb. - From

Elins skor, Dalarö.

DSC01013.JPG
Elins skor, Dalarö.

"det är så bra med mörk 75 procentig choklad, för man blir nöjd%2

DSC02132.JPG
"det är så bra med mörk 75 procentig choklad, för man blir nöjd efter bara en bit" - sicket jäkla skitsnack! /Roman

Späckat program även imorgon på Way Out West. Nu är det dags för

DSC00533.JPG
Späckat program även imorgon på Way Out West. Nu är det dags för Mano Chao. I slottskogen, Gbg, idag. Fantastiskt. - From

Morfar Ginko och Papa Ray Ray är bästa haken i stan! TL

DSC01002.JPG
Morfar Ginko och Papa Ray Ray är bästa haken i stan! TL

en bussresa på väg mot oslo mot oslo mot oslo! Vi är fett uttråk

DSC00406.JPG
en bussresa på väg mot oslo mot oslo mot oslo! Vi är fett uttråkade! Vi vill vara framme. M

hemma igen från minisemester i Blekinge. Att bära in sovande barn från

DSC02128.JPG
hemma igen från minisemester i Blekinge. Att bära in sovande barn från bilen är en sådan där grymm återupplevelse, något man inte visste man alltid längtat efter att få göra, en definition av att vara pappa. Lillebror är dock vaken och sörplar på kvällsfikat, men hans tid kommer den också. /Roman

realism är en dålig affärsidé. Här säljer man kakor för 500 kr

DSC02102.JPG
realism är en dålig affärsidé. Här säljer man kakor för 500 kr styck och den enda råvaran som behövs är sand. Kan verka som ett korkat koncept, men faktum är att de säljer väldigt bra hos vuxenmålgruppen. /Roman

bilkörning med hungrig baby. Fråga mig inte hur hon lyckas växla. %2

DSC02093.JPG
bilkörning med hungrig baby. Fråga mig inte hur hon lyckas växla. /Roman

Första frukosten i Årsta på länge. Gött å va hemma, men det

DSC00966.JPG
Första frukosten i Årsta på länge. Gött å va hemma, men det var den bästa lilla semestern på länge. Helt utvilad och lugn. En vecka kvar på semestern och jag funderar helt seriöst på att sitta här och glo med en kopp kaffe. Härliga trafikljud, nån kapar gatsten, en sopbil stinker förbi, en siren på avstånd. För att tecken på liv ska vara trovärdiga måste de kantas av förruttnelse och död.

Hemma

DSC00963.JPG
Hemma

hej då!

DSC02091.JPG
hej då!

hej då!

DSC00961.JPG
hej då!

Så lätt det är att vara 3barnsfar.

DSC00952.JPG
Så lätt det är att vara 3barnsfar.

Nu e du vaken, jag börjar andas, du hör till saken, mitt hjärta%

DSC00951.JPG
Nu e du vaken, jag börjar andas, du hör till saken, mitt hjärta blandas.

Lika som bär. Ett blåbär, en jordgubbe, en banan.

DSC00927.JPG
Lika som bär. Ett blåbär, en jordgubbe, en banan.

Olof i trygga händer.

DSC00898.JPG
Olof i trygga händer.

Lus, ut ur hus, nu.

DSC00873.JPG
Lus, ut ur hus, nu.

En sanddyn, flera sanddyner.

DSC00855.JPG
En sanddyn, flera sanddyner.

Hoppa i dyna i Skrea.

DSC00835.JPG
Hoppa i dyna i Skrea.

Mitt på Stora Torg.

DSC00810.JPG
Mitt på Stora Torg.

Gatuteaterfestival i Hstad.

DSC00789.JPG
Gatuteaterfestival i Hstad.

Öjvind Falström!

DSC00785.JPG
Öjvind Falström!

Bästa leken i ryk.

DSC00671.JPG
Bästa leken i ryk.

Träning.

DSC00701.JPG
Träning.

Träning.

DSC00687.JPG
Träning.

2 rymlingar.

DSC00601.JPG
2 rymlingar.

en stund in på tolvslaget står det en katolik och borstar tänderna och lek

DSC02081.JPG
en stund in på tolvslaget står det en katolik och borstar tänderna och leker med sin mobil i vårt kök - härligt! /Roman

namnförkunnelse!

DSC02079.JPG
namnförkunnelse!

Det känns elakt att åka tillbaks till stadens betong igen. - From

DSC00520.JPG
Det känns elakt att åka tillbaks till stadens betong igen.
- From

äntligen hemma igen och tillsammans med tjejerna som varit hos mormor o mo

DSC02076.JPG
äntligen hemma igen och tillsammans med tjejerna som varit hos mormor o morfar. Nu är vi fem som bor här, känns märkligt. /Roman

man tröttnar snabbt på den kuvösliknande sovvagnen på hjul - bättre%

DSC02061.JPG
man tröttnar snabbt på den kuvösliknande sovvagnen på hjul - bättre med patienthotellsäng. /Roman

För en lärare är sista juli nyårsafton. Nästa år är ett svart%

DSC00512.JPG
För en lärare är sista juli nyårsafton. Nästa år är ett svart hål. Stå aldrig stilla kamrater! Livet stannar aldrig.
Erik har en liten son from idag!
Vad månne varda nästa lärarnyår? Jag är spänd av förväntan och LOVAR leverera. Först: en uppsägning.
- From