att visa färdbevis är en ganska märklig företeelse. Som om det b...

DSC01209
att visa färdbevis är en ganska märklig företeelse. Som om det behöver bevisas att man färdas. Fast det är klart att ingenting ska tas för givet. Den noggranne konduktören borde även fråga om existensbeviset. Då hade jag åkt dit - Idag har varit en dålig dag! /Roman

ja o en morgon ser ut såhär. En dubbel o Snöslask. /Mattias

DSC00016
ja o en morgon ser ut såhär. En dubbel o Snöslask. /Mattias

en mage sticker ut hakan. När vi får besök ska den visas upp. De...

DSC01205
en mage sticker ut hakan. När vi får besök ska den visas upp. Den är annorlunda och fin. På fredag kan vi få veta vad det är. /Roman

o på vägen hem i bussen fanns glädjen över dem som gör att jag v...

DSC00012
o på vägen hem i bussen fanns glädjen över dem som gör att jag vågar falla o tyngden i hjärtat över att helgen var över. Kärlek. /Mattias

idéer om ett bättre liv för oss och alla som är beredda att beta...

DSC01183
idéer om ett bättre liv för oss och alla som är beredda att betala. Helgen avslutas med att forma en strategi för att kunna ses oftare och ha från teori till praktik. /Roman

Det tar på krafterna att vara kreativt geni, social konversatör ...

DSC00247
Det tar på krafterna att vara kreativt geni, social konversatör och rökande filosof.

Hon tog sin konkurrent med total överraskning. Geväret blev Cind...

DSC00226
Hon tog sin konkurrent med total överraskning. Geväret blev Cindys sista prydnad, en ofarlig accessoar. Dekapiteringen avgjorde striden, Cindys kroppslösa mun hann aldrig ens forma ordet Barbie innan den bet i det gröna gräset. -S

även den femte saknade finns bland oss. Vi saknar dig. Oslo.

DSC00009
även den femte saknade finns bland oss. Vi saknar dig. Oslo.

middag kan vara såhär.

DSC00008
middag kan vara såhär.

Jag har gjort en ritning, så att man får ut max av alla.

DSC00244
Jag har gjort en ritning, så att man får ut max av alla.

samla, samla idéer. På tungan, på pappret, i sinnet. När man trä...

DSC01178
samla, samla idéer. På tungan, på pappret, i sinnet. När man träffas händer det saker. Det blir som förr, fast i framtiden - vi är här nu, tillsammans! /Roman

en ny flygtur, fast med en helt annan destination och syfte. Möt...

DSC01165
en ny flygtur, fast med en helt annan destination och syfte. Möte med fyra av de fem, en helg då alla bilder är de samma. Nästan! /Roman

Rakel har tagit på sig sin första hussyssla - att hämta fryskall...

DSC01151
Rakel har tagit på sig sin första hussyssla - att hämta fryskalla kanelbullar när så behövs. Vi fikar ganska ofta numera. /Roman

sitter på en fastsnöad flygbuss någonstans utanför staffanstorp....

DSC01129
sitter på en fastsnöad flygbuss någonstans utanför staffanstorp. Flera bilar har hamnat i diket framför. Väntar på en bärgningsbil som ska komma till vår räddning. Hoppas jag slipper sova här i natt, sitter en drängful man bakom mig och frustar spritångor. bara han inte kräks! /Roman

snart på väg hem. Snöväder pågång, hoppas vi kan landa utan förs...

DSC01122
snart på väg hem. Snöväder pågång, hoppas vi kan landa utan förseningar. Är inte så flygrädd längre - bara lite. Men att slippa 5 timmar på x2000 är värt x-antal nagelbett. /Roman

är på tjänsteresa i stockholm. Hotelrummet där en att längta til...

DSC01116
är på tjänsteresa i stockholm. Hotelrummet får en att längta till det gamla öst-berlin. /Roman

Bultbrädan får så mycket stryk varje dag. Undrar om grannarna un...

DSC00228
Bultbrädan får så mycket stryk varje dag. Undrar om grannarna under tror vi renoverar? - S

sportlov denna vecka och inga skolmatsleveranser till dagis. Ist...

DSC01115
sportlov denna vecka och inga skolmatsleveranser till dagis. Istället ska de ha med sig matsäck hemifrån. Genast börjar föräldrarvåndan nr 137 - tänk om våra får sämre eller konstigare eller mindre eller mer eller onyttigare eller nyttigare mat an de andra. Hoppas de hinner införa skoluniform innan Rakel fyller 6. /Roman

på teater med min fru. Björn kjellman var sin egen. /Roman

DSC01112
på teater med min fru. Björn kjellman var sin egen. /Roman

Plötsligt faller allt på plats och jag blir helt igenom lycklig....

DSC00214
Plötsligt faller allt på plats och jag blir helt igenom lycklig. På väg hem från inskolning, mätt, pigg, kommer på att inga bekymmer finns innan jobbet startar om en vecka. Jag har ett härligt liv just nu. - S

Plättar. Socker. Jag har inte någon balans kvar över huvud taget...

DSC00213
Plättar. Socker. Jag har inte någon balans kvar över huvud taget, vilket gör mig så lycklig och nöjd. Så här full har jag inte varit sen Sundsvall brann 1888, samma är som café Mauritz grundades för övrigt.

sprit ur slev

DSC00205
sprit ur slev

Dra åt helvete vad full jag är.

DSC00212
Dra åt helvete vad full jag är.

min fru vann

DSC00200
min fru vann

Man gör alltid sitt bästa.

DSC00187
Man gör alltid sitt bästa.

kvällens sängfösare; en välling och en varm mellanmjölk i kattfl...

DSC01092
kvällens sängfösare; en välling och en varm mellanmjölk i kattflaska med blått sugrör. Det är detaljerna som gör finsmakaren. /Roman

Äntligen har Tina badat klart, Hur lång tid tar det att tvätta s...

DSC00216
Äntligen har Tina badat klart, Hur lång tid tar det att tvätta sig egentligen?

skjuts hem av frugan och så är det fredag - underbart. Den observanta...

DSC01076
skjuts hem av frugan och så är det fredag - underbart. Den observanta kan notera att även fåglarna är på g inför helgen. /Roman

middagen avklarad. Bollibompa ger andrum och vid för en lopp kaf...

DSC01071
middagen avklarad. Bollibompa ger andrum och tid för en lopp kaffe. Hoppas jag slipper läsa ikväll! /Roman

Söder från Årstabron

DSC00159
Söder från Årstabron

Den försvunna diamanten

Den försvunna diamanten
För 23:e gången i år letar han engagerat efter Afrikas Stjärna bland Rövare och Visum. Han ska alltid ha den gröna pjäsen. Det vill Rasmus också. Så vi startar alltid med konfliktlösning. Sedan kan vi slå om vem som ska börja slå tärningen.

känns som om hon förföljer mig! /Roman

DSC01062
känns som om hon förföljer mig! /Roman

igår stod här ett högt träd som man kunde snurraspringa runt, id...

DSC01056
igår stod här ett högt träd som man kunde snurraspringa runt, idag är det borta. Kvar finns bara nya möjligheter. /Roman

det bor så många udda figurer hemma hos oss nuförtiden. Hela huset...

DSC01033
det bor så många udda figurer hemma hos oss nuförtiden. Hela huset kryllar av påklädda djur, nakna plastbebisar och talande punkskrållor. Ibland känns det faktiskt lite som om man hamnat på hispan. /Roman

ja en morgon ser emellanåt ut såhär. Då är det bra. En ny ...

DSC00400
ja en morgon ser emellanåt ut såhär. Då är det bra. En ny vecka. /Mattias

man tror att man lever jämlikt, men ibland inser man läget och f...

DSC01032
man tror att man lever jämlikt, men ibland inser man läget och får lite lutherångest a la 2000-tal. Körde ikväll tvättmaskinen för andra gången sedan vi flyttade hit. /Roman

Bruno talar om sin mormor inför Liljevalchs initierade publik.

DSC00142
Bruno talar om sin mormor inför Liljevalchs initierade publik.

Och lite konst på det...

DSC00137
Och lite konst på det...

Solig dag, barn som leker på gärdet.

DSC00133
Solig dag, barn som leker på gärdet.

så här kan en söndag se ut. Stillhet. Långsamhet. Det lugn jag b...

DSC00399
så här kan en söndag se ut. Stillhet. Långsamhet. Det lugn jag behöver så starkt för att orka för att ha energi. Bilderna växer långsamt. Jag promenerar med händerna på ryggen. /Mattias

MMS

163766-100


12-årig rom på nytt ställe. Mm, inte helt bortkollrad bara för a...

DSC00098
12-årig rom på nytt ställe. Mm, inte helt bortkollrad bara för att man fått barn.

Dags att dra vidare från Tiki room.

DSC00115
Dags att dra vidare från Tiki room.

rakel provar sin nyinköpta baddräkt och härmar brandebys...

163766-91
rakel provar sin nyinköpta baddräkt och härmar brandebys samba i Let´s Dance. Något säger mig att detta kan komma att pågå resten av kvällen och att badräkten kommer att fortsätta provas under natten och imorgon bitti och till lunch. /Roman 

sjukt ful etikett men sjukt gott vin på tips från Johan.

DSC00039
sjukt ful etikett men sjukt gott vin på tips från Johan.

FLER SKÄGGBILDER!

DSC00036
FLER SKÄGGBILDER!

Fler skäggbilder.

DSC00035
Fler skäggbilder.

Ok att det är fredag, men nu måste jag gå å lägga mig. Ps. När s...

DSC00034
Ok att det är fredag, men nu måste jag gå å lägga mig. Ps. När skägget blir tillräckligt långt slår det rot själen.

fick ett uppdrag...

DSC00030
fick ett uppdrag...

vad är det med blodpudding, egentligen? Annan mat som är lite ud...

DSC01013
vad är det med blodpudding, egentligen? Annan mat som är lite udda går inte alls, men denna zombieföda slukar de t o m rå! /Roman

På allmän begäran, vårt kök.

DSC00023
På allmän begäran, vårt kök.

o bilderna tar sig loss skapar sig själva bjuder in mig att lyss...

DSC00391
o bilderna tar sig loss skapar sig själva bjuder in mig att lyssna låter mig vara med. O jag lyssnar o följer dem till världens ände om de vill. /Mattias

jag möter skolan. Gråter. För mig handlar konsten om undersökan...

DSC00387
jag möter skolan. Gråter. För mig handlar konsten om undersökandet om vad det är att vara människa. O skolan om vad det handlar om att vara människa i ett samhälle. Ett samhälle idag, inte ett på 1900talet! Revolution! /Mattias

ett berg har rasat från mitt bröst! Nu är det bara uppkörningen ...

DSC01011
ett berg har rasat från mitt bröst! Nu är det bara uppkörningen kvar... Aj, aj, aj, min torso! /Roman

imorgon ska jag skriva teoriprov efter att ha bokat om tiden tre...

DSC01006
imorgon ska jag skriva teoriprov efter att ha bokat om tiden tre gånger. Det känns förnedrande, mår fan illa. Har inte haft möjlighet att läsa någonting alls knappt, men det måste bli av nu, måste ta det där körkortet någon gång - blir ju snart trebarnsfar! /Roman

I en bra bokhylla kan man förvara det mesta. Ofta ligger det en ...

DSC00196
I en bra bokhylla kan man förvara det mesta. Ofta ligger det en liten pojke på någon hylla. Jag läsa honom som en öppen bok.

Förbannat kallt och mycket vind på morgonen

Förbannat kallt och mycket vind på morgonen
Har just lämnat Rasmus på skolan och sedan Jonatan på dagis. Nu på väg ner till tåget. Måste springa sista biten som vanligt. Väskan med datorn i ena handen och mobilen med en frågande kund i den andra. Längtar efter den första koppen kaffe. Men den är alltid godare i tanken än i munnen.

mellan jobb och dagis, på väg och mitt mellan två platser i till...

DSC00998
mellan jobb och dagis, på väg och mitt mellan två platser i tillvaron. Det är då de dyker upp - idéerna och kreativiteten! Plötsligt ser man möjligheterna och inte minst bilderna runtomkring! Det är vid sådana här tillfällen man undrar var man befinner sig övriga delar av livet! /Roman

livet är en lång rad av bekantskaper. Saras senaste är rädslan o...

DSC00978
livet är en lång rad av bekantskaper. Saras senaste är rädslan och skräcken. Allt har blivit farligt och hon kan knappt titta på bollibompa - förr eller senare är det någon som klär ut sig eller låter konstigt. På avstånd från ett annat rum går det ändå att uthärda kvällens barnprogramsledare med lösskägg. /Roman

bilderna gör motstånd. Jag röker tittar letar vill så helvetes ...

DSC00383
bilderna gör motstånd. Jag röker tittar letar vill så helvetes gärna se berättelserna men de gömmer sig. Flyr som en dröm när man vaknat. /Mattias

Hel entrecote tungt för vissa. T

DSC00013
Hel entrecote tungt för vissa. T

Hel entrecote inte hel längre. T

DSC00012
Hel entrecote inte hel längre. T

och snart blir det risotto i lund. /Roman

DSC00965
och snart blir det risotto i lund. /Roman

hel entrecote

DSC00009
hel entrecote

det blev ingen söndagsgungning. /Roman

DSC00964
det blev ingen söndagsgungning. /Roman

handlar frukost hos Ohlssons bageri. Bröd, mjölk, bullar och fil...

DSC00962
handlar frukost hos Ohlssons bageri. Bröd, mjölk, bullar och fil. Rakel tycker att chokladbullar också kan vara bröd...  ibland! /Roman

i ljuset från barnkanalen sitter två småkrassliga tjejer. Sara h...

DSC00957
i ljuset från barnkanalen sitter två småkrassliga tjejer. Sara har gått några ronder med ögonsalvan och ser ut som om hon smort in sig med en grillad kyckling, Rakel har lite ont i magen, men skrållan har fått nya batterier och skrålar livat i takt med mjölktandsmössen på Bollibompa. /Roman

på väg upp för att bada. /Roman

DSC00948
på väg upp för att bada. /Roman