He he.

DSC01703.JPG
He he.

Pang pang Lucky Luke, snabbare än sin egen skugga. Själv hade jag re

DSC01702.JPG
Pang pang Lucky Luke, snabbare än sin egen skugga. Själv hade jag redan hunnit till jobbet.

frukost på sthlm C. Roman

Bild055.jpg
frukost på sthlm C. Roman

tullövernattningsrumskonst. Roman

Bild051.jpg
tullövernattningsrumskonst. Roman

Igår var Henrik hemmapappa efter en dag på badhuset. Vilken man.

DSC01688.JPG
Igår var Henrik hemmapappa efter en dag på badhuset. Vilken man.

där, på sv. Mässan har jag just föreläst, jag var rädd men%2

DSC00667.JPG
där, på sv. Mässan har jag just föreläst, jag var rädd men det gick bra. Mina steg är lätta nu. M

man skulle kunna tro att det blir spader när grabbar träffas, men det%

Bild047.jpg
man skulle kunna tro att det blir spader när grabbar träffas, men det blev Bissmarck. Roman

Titta där! En Erik vid min sida på min ära! För böfvelen! An

DSC01692.JPG
Titta där! En Erik vid min sida på min ära! För böfvelen! Anfäkta och regera!

efter middag och bus i Genarp hör det liksom till att decka i bilen p%

Bild037.jpg
efter middag och bus i Genarp hör det liksom till att decka i bilen på hemvägen. Roman

att hämta på dagis innebär mer att bära hem massa grejer än att

Bild033.jpg
att hämta på dagis innebär mer att bära hem massa grejer än att följa barnen hem. Roman

Staden är lite trött men förväntansfull.

DSC01574.JPG
Staden är lite trött men förväntansfull.

En uggla, PJ Harvey och triceratops. Alla med var sin höjd. T

DSC01573.JPG
En uggla, PJ Harvey och triceratops. Alla med var sin höjd. T

lämnar ett seminarium kring narkotikabrottslighet - efter 15 min är bilden

Bild002.jpg
lämnar ett seminarium kring narkotikabrottslighet - efter 15 min är bilden klar och jag skyndar tillbaka till jobbet för att sammanfatta ett evenemang som precis har börjat. Roman

Dimman gör det till bara en vanlig cykelväg. T

DSC01542.JPG
Dimman gör det till bara en vanlig cykelväg. T

Back in business! T

DSC01540.JPG
Back in business! T

olof ligger och pratar med fiskarna ovanför skötbordet


Dansa inte jitterbugg om du fastnar i dörrarna!

DSC01539.JPG
Dansa inte jitterbugg om du fastnar i dörrarna!

Hösten är vacker. Cyklade i frosten genom lövregnet. Samma väg varje

DSC00605.JPG
Hösten är vacker. Cyklade i frosten genom lövregnet. Samma väg varje dag, Vackert. -From.

en riktigt kall morgon. Frost på gräs o tak. Långisar på. /Mat

DSC00659.JPG
en riktigt kall morgon. Frost på gräs o tak. Långisar på. /Mattias

mitt alter ego har hittat sin plats bredvid smakförhöjaren. Roman

 163766-630
mitt alter ego har hittat sin plats bredvid smakförhöjaren. Roman

På väg hem där i horisonten slocknar orion ser jag ljuset leder mig

DSC01535.JPG
På väg hem där i horisonten slocknar orion ser jag ljuset leder mig och upp upp leds där borta ljuset som ser mig hem till horisonten.

det är mellan höst och vinter, kylan kommer plötsligt med röda kinde

Bild000.jpg
det är mellan höst och vinter, kylan kommer plötsligt med röda kinder och Rakel blir mer och mer lik sin mor. Roman

söndag fm

DSC01522.JPG
söndag fm

favoritleken snurra nalle. Roman

Bild107.jpg
favoritleken snurra nalle. Roman

trött...

Bild098.jpg
trött...

lager av bakom o framför. Raster. En hård men fantastisk vecka över%

DSC00658.JPG
lager av bakom o framför. Raster. En hård men fantastisk vecka över. Hej helg. /Mattias

dagens "jag mötte lassie": idag har jag transskriberat ett handskrivet brev

 163766-622
dagens "jag mötte lassie": idag har jag transskriberat ett handskrivet brev från justitieminister Beatrice Ask. Det var inte parfymerat! Roman

allt som hjälper mig genom dagen. M

DSC00657.JPG
allt som hjälper mig genom dagen. M

Efter ett bad kan det sitta gött mä en film å en turban.

DSC01500.JPG
Efter ett bad kan det sitta gött mä en film å en turban.

en stor tjej som kan springa ikapp sin far som gått till affären för%

Bild094.jpg
en stor tjej som kan springa ikapp sin far som gått till affären för att handla mjölk. Det dröjer nog inte länge innan hon kan gå och handla själv - det känns väldigt stort och lite läskigt att livet rusar så fort framåt. Roman

bondar med kollegor på besök. Vinet tog slut snabbare än väntat. R

Bild086.jpg
bondar med kollegor på besök. Vinet tog slut snabbare än väntat. Roman

studentutställning i byggande. Så enastående! Se: http://Fyrbodal4ever

DSC00656.JPG
studentutställning i byggande. Så enastående! Se: http://Fyrbodal4ever.blogspot.com o njut! /Mattias

var fan kommer alla prylar ifrån och varför sprider de sig runt omkring%

Bild076.jpg
var fan kommer alla prylar ifrån och varför sprider de sig runt omkring i huset och fyller ut alla tomma ytor likt ogräs. Som på fönsterkarmen högt ovanför handfatet på gästtoan. Vad gör en tom yoghurtburk, en påsklämma och ett lock till en pipmugg här? Roman

Föräldrasport. Barnen har med sig lego, på andra sidan sargen stånga

DSC00597.JPG
Föräldrasport. Barnen har med sig lego, på andra sidan sargen stångas föräldrarna i en het innebandymatch. Söndagsnöje för hela familjen. Precis innan har vi spelat en timme innefotboll, som vanligt tidigt på söndagmorgon. -From

I Like. Gratis och väldigt gott. Bill Gates är skakad. - From

DSC00596.JPG
I Like. Gratis och väldigt gott. Bill Gates är skakad. - From

vi har båda ätit middag och ganska tillfreds - min son och jag. Ro

Bild075.jpg
vi har båda ätit middag och ganska tillfreds - min son och jag. Roman

Höst. Vackra årstid. Solen på väg upp med mitt humör på väg%

DSC00592.JPG
Höst. Vackra årstid. Solen på väg upp med mitt humör på väg till jobbet.
- From

Gång är en märklig sport. Möter både dessa udda intressen och folk

DSC00595.JPG
Gång är en märklig sport. Möter både dessa udda intressen och folk som cyklar Tour de France i korrekt tävlingsklädsel på min 25 minuters cykelväg till jobbet. - From

hur gör man tubbybröd egentligen? Roman


på en av skyltarna står mitt namn. Jag är en flygtaxiresa från hem

Bild053.jpg
på en av skyltarna står mitt namn. Jag är en flygtaxiresa från hemmet efter intensiv dag på huvudkontoret. Roman

ja det är en kall vacker morgon. Dagen lovar leende. Kram /Mattias

DSC00633.JPG
ja det är en kall vacker morgon. Dagen lovar leende. Kram /Mattias

De har inte tömt den på länge. Först var vi sura, nu är det%

DSC01479.JPG
De har inte tömt den på länge. Först var vi sura, nu är det en sport.

Det gick visst livat till igår.

DSC01478.JPG
Det gick visst livat till igår.

med vänner i sajber o i telefon. Teknik är bra. M

DSC00632.JPG
med vänner i sajber o i telefon. Teknik är bra. M

utsikten från min kontorsplats - en tom kontorsplats! Ibland sätter jag%

Bild050.jpg
utsikten från min kontorsplats - en tom kontorsplats! Ibland går jag och sätter mig där istället och konstaterar att utsikten där är ungefär likadan. Roman

en morgon en nyhet en enkel ett liv. M

DSC00631.JPG
en morgon en nyhet en enkel ett liv. M

Die Jungen faller inte i löven?

DSC01476.JPG
Die Jungen faller inte i löven?

Inga träd i ljungen fäller löv?

DSC01474.JPG
Inga träd i ljungen fäller löv?

Löven i djungeln fäller inga träd?

DSC01473.JPG
Löven i djungeln fäller inga träd?

Träden i djungeln fäller inga löv?

DSC01470.JPG
Träden i djungeln fäller inga löv?

ännu är platsen bredvid ledig. Roman

Bild049.jpg
ännu är platsen bredvid ledig. Roman

vi ringde och beställde lite ved från en bonde. Idag kom en lastbil

Bild045.jpg
vi ringde och beställde lite ved från en bonde. Idag kom en lastbil och fyllde garageuppfarten. Roman

lördagsgodisfrossa på stenen. Roman

Bild042.jpg
lördagsgodisfrossa på stenen. Roman

dagens lunch - kroppkaka i smörbad med lingon. Mycket godare än det

DSC00019.JPG
dagens lunch - kroppkaka i smörbad med lingon. Mycket godare än det låter och säkert nyttigare än man kan tro. Roman

Rakel har plötsligt blivit en stor och medveten tjej och någonstans tappar

Bild036.jpg
Rakel har plötsligt blivit en stor och medveten tjej och någonstans tappar man hela tiden mark som pappa när det ska knytas rosetter och flätas. Undra hur det blir med olof? Jag som varken gillar bilar eller fotboll. Roman

Tanto, lokal dimma.

DSC01421.JPG
Tanto, lokal dimma.

rönnsumaken blommar och hösten har tagit ett kliv in i vår lilla trä

Bild032.jpg
rönnsumaken blommar och hösten har tagit ett kliv in i vår lilla trädgård. Roman

ja så här ser man ut idag. M

DSC00596.JPG
ja så här ser man ut idag. M

enligt amf pension skulle jag se ut så här idag om jag vore 70 år%

Image2.jpeg
enligt amf pension skulle jag se ut så här idag om jag vore 70 år. Men man är ju inte äldre än man känner sig. Idag 53 år ungefär - trebarnsföräldrar åldras snabbt vissa dagar. Roman

fin restaurang som kan göra en ny skylt med erbjudande varje vecka. Fyra

DSC00592.JPG
fin restaurang som kan göra en ny skylt med erbjudande varje vecka. Fyra dagar till Utställning. Välkomna. /Mattias

en bild från det förflutna i tidningen idag. Jag var där då - var

Bild024.jpg
en bild från det förflutna i tidningen idag. Jag var där då - var är jag idag. Roman