är vid salsjön mitt i blekingeskogen och tar ett dopp. Plötsligt komme

DSC01912.JPG
är vid salsjön mitt i blekingeskogen och tar ett dopp. Plötsligt kommer ett brudpar och en fotograf gående förbi. /Roman

äter lunch på vägga fiskrökeri. Doften av rökt fet fisk är fanta

DSC01911.JPG
äter lunch på vägga fiskrökeri. Doften av rökt fet fisk är fantastisk. /Roman

på väg till hoby. Stannar och äter middag på Frasses hamburgarställe

DSC01906.JPG
på väg till hoby. Stannar och äter middag på Frasses hamburgarställe utanför Kristianstad. Väldigt tråkiga proteiner. /Roman

kvällste är en ritual som kommer och går genom livet. Te sätter li

DSC01887.JPG
kvällste är en ritual som kommer och går genom livet. Te sätter liksom punkt i tillvaron. En gång i tiden avslutade det en helkväll. Först för killgängets lokallösa drift på stan och senare tillsammans med någon söt tjej man spanat på hela kvällen om man hade tur. Idag sätts punkten när läggningen är avklarad och man äntligen får sitta tillsammans sin livskamrat och tänka, prata och känna hur mycket man tycker om sina barn trots att laga mat och vill inte sova racet ibland kan få en smått ur balans. /Roman

lärt mig nytt idag, på naturhist museet: ormar har skelett. Jag har%

DSC00290.JPG
lärt mig nytt idag, på naturhist museet: ormar har skelett. Jag har nog trott att det bara var muskel... O lite brosk. /Mattias

god morgon Karlshamn. God morgon gamla fettindustri. På tjänsteresa och

DSC01885.JPG
god morgon Karlshamn. God morgon gamla fettindustri. På tjänsteresa och från hotellrummet kan man njuta av vyn från det gamla nedlagda 'gott-gotti-gott-gott' mejeriet. /Roman

sorterat bland hundratals sparade vykort flyers saker kartor vernissagekort som

DSC00272.JPG
sorterat bland hundratals sparade vykort flyers saker kartor vernissagekort som legat i lådor hemma. Nu skall de klippas i. Det känns lättare än jag trodde. /Mattias

Dagens viktigaste. En stor lastbil utanför. Brrrummm! - from

DSC00452.JPG
Dagens viktigaste. En stor lastbil utanför. Brrrummm! - from

Mot Centrum

image365
Jag har flyttat 5 km närmare centrum av Oslo. Det känns bra... än så länge. /Magnus

thai dinosaur jr collage rita skriva drömma hoppas låta tiden gå lite

DSC00267.JPG
thai dinosaur jr collage rita skriva drömma hoppas låta tiden gå lite långsammare varje dag. /Mattias

barnen sover, te och kaka väntar i kvällsvärmen på framsidan. Önsk

DSC01883.JPG
barnen sover, te och kaka väntar i kvällsvärmen på framsidan. Önskar att jag hade semester, då hade det blivit grogg istället. /Roman

Ett café på Fårö, och det är där hon är, Lisbet Palme.

DSC00117.JPG
Ett café på Fårö, och det är där hon är, Lisbet Palme.

alla är ganska trötta från i går. Efter en lång frukost börjar%2

DSC01850.JPG
alla är ganska trötta från i går. Efter en lång frukost börjar arbetet med att sanera barnen från gårdagens glass-, godis-, saft-, ketchup- och chokladsåsmarinering. /Roman

kom mina små kycklingar! /Roman

DSC00343.jpg
kom mina små kycklingar! /Roman

är detta miserabelt? Ett folkdanslag på playback i strilande regn. Jag%2

DSC00259.JPG
är detta miserabelt? Ett folkdanslag på playback i strilande regn. Jag tror jag vill gråta. /Mattias

äta fralla och dricka jordgubbsmer i stora gungan är efter-dagis-trendigt%

DSC01838.JPG
äta fralla och dricka jordgubbsmer i stora gungan är efter-dagis-trendigt just nu! Denna orubbliga rutin kommer säkert att hålla i sig en vecka till eller så. Vad nästa grej blir är svårt att säga, kanske cigg och cider i sandlådan. Fast man kan hoppas att det dröjer ett tag till. /Roman

en mulen varm dag, kläder klistrar. Sandlåda o kompis från dagis o%2

DSC00256.JPG
en mulen varm dag, kläder klistrar. Sandlåda o kompis från dagis o kul. Första dagen på riktigt på semester...sovit hela dagen. Så skönt. Juli lovar vila. /Mattias

Fick precis en trastbajs i huvudet när jag promenerade i allén. Nu kan

DSC00450.JPG
Fick precis en trastbajs i huvudet när jag promenerade i allén. Nu kan Semestern bara bli bättre?- from

nya lurar ger äntligen musiken kraft. O cykeln servad. O semester! O%2

DSC00254.JPG
nya lurar ger äntligen musiken kraft. O cykeln servad. O semester! O sol. Tack. /Mattias

Dan före dan

image354
Näst sista kvällen på Stigenga. Nybadade grabbar. Vi har bara 5 böcker som inte är packade i en låda. En av dom är djurskelettboken som passar utmärkt med ostknäckebröd.

den ser rolig ut, men den är ranglig som fan, svårt fuskbygge. Pir

DSC00252.JPG
den ser rolig ut, men den är ranglig som fan, svårt fuskbygge. Piratkopia! Briö, made in china. By kids for kids. Bara folk utan barn beställer en sån till sin gård. /Mattias

apa i ananas. Försök aldrig ta körkort - det går INTE! /Roman

DSC01826.JPG
apa i ananas. Försök aldrig ta körkort - det går INTE! /Roman

ibland är hemvägen så lång så lång. O gå eller... Hemska%2

DSC00251.JPG
ibland är hemvägen så lång så lång. O gå eller... Hemska tanke... Vara tvungen att ta sin sparkhoj själv hem, är, näst intill otänkbart. Men har man bara ett par timmar så... /Mattias

Bilar och skräp är intressanta saker. VAB pga övergående Vattkoppor gj

DSC00448.JPG
Bilar och skräp är intressanta saker. VAB pga övergående Vattkoppor gjorde att sommarferien startade lite tidigare i år. Det gjorde inget. - from

Jag har börjat cykla till jobbet

image349
Men iPod är farligt för man hör inte trafiken. Därför har jag alltid hjälm. Jag tror det väger upp. /Magnus

innan låg här en lekplats med rutsche och sandlåda. Härom dagen jä

DSC01820.JPG
innan låg här en lekplats med rutsche och sandlåda. Härom dagen jämnade allt med marken. Idag har de kört hit ett hundratal betongplattor - verkar inte så lovande, men Rakel är glad ändå för hon hittade en gammal vattenpistol. /Roman

nakenbad i trädgården. Kusin ivar kommer förbi och smygkollar lite. Ef

DSC01817.JPG
nakenbad i trädgården. Kusin ivar kommer förbi och smygkollar lite. Efter lunch ska vi fylla bassängen med vatten. /Roman

invigningsfest på vinden som äntligen är klar. /Roman

DSC01814.JPG
invigningsfest på vinden som äntligen är klar. /Roman

gosa armbåge. Helst ska det vara båda, men eftersom jag fixar middag samtidigt får Sara nöja sig med...

163766-345
gosa armbåge. Helst ska det vara båda, men eftersom jag fixar middag samtidigt får Sara nöja sig med att gosa med vänstra armbågen. Den största frågan är om det går att hålla henne vaken till maten är färdig. /Roman

Montro hva livet vil bringe?

image344
Idag fick jag äntligen det tredje rykande färska Kirkenytt från bydel Stovner. Ett organ för menigheten. Här finns massa att fördjupa sig i. Bland annat artikeln: "Jag - en navigatör" av Hallvard Holtet. Han inleder med orden "De unge undres: Montro hva livet vil bringe?". 

sol o weezer. Jag minns portugal atlantkusten vägarna nätterna drinkarna v

DSC00242.JPG
sol o weezer. Jag minns portugal atlantkusten vägarna nätterna drinkarna vännerna skratten sombrero. Minnen som gör min dag. Jag älskar er mina vänner, utan er var livet vinter alltid. Big love. /Mattias

Vattkoppor är inte roligt. Känner knappt igen honom. Måste vara 1000%2

DSC00417.JPG
Vattkoppor är inte roligt. Känner knappt igen honom. Måste vara 1000 st. T o m i handflatan.-From

någonstans där bakom det mörka glaset står en liten tjej och vinkar

DSC01794.JPG
någonstans där bakom det mörka glaset står en liten tjej och vinkar hej då. Det är lite svårt att se exakl var, men man får hålla god min och vinka inlevelsefullt tillbaka. Möjligen har hon hunnit upptäcka något mer spännande och leker just nu i något annat rum. Men man kan inte ta några risker så 'hej då sara, gulli gulli...' /roman

Springande storebror

image340
Idag var det avslutning med skolkören på Linderud bondgård. Korv, kakor, kalorier och överraskning i form av häst och vagn. Man fick bara åka en gång. Och när det var mamma och lillebrors tur så sprang storebror bakom istället.
Pappa tog en bild.

gässen och jag är på väg hem. /Roman

DSC01787.JPG
gässen och jag är på väg hem. /Roman

picknicken i bakken inspirerade och idag är det picknick i vardagsrummet med

DSC01780.JPG
picknicken i bakken inspirerade och idag är det picknick i vardagsrummet med ost, purjolök, skrållan och svampbob fyrkant. /Roman

är i bakken utanför köpenhamn och firar min far som fyllt 80 år...

DSC00311.jpg
är i bakken utanför köpenhamn och firar min far som fyllt 80 år. /Roman

Trött men med skägg

image336

Sommarmorgon

Morgonkonstnärer i sommarvärmen
Fåglarna kvittrar. Solen skiner och sommaren har kommit till Stigenga. Sista helgen i förorten. Vi ritar dinosaurier och bruna färgfält. Det är mamma som ska få dem när hon kommer hem från USA på måndag.

sommaravslutning på dagis /roman

DSC01779.JPG
sommaravslutning på dagis /roman

långsamt växer bilden fram. Den gör våldsamt motstånd, jag borde s

DSC00237.JPG
långsamt växer bilden fram. Den gör våldsamt motstånd, jag borde sy in den jäveln. Men denna gången ska jag fan inte ge upp. Det kommer att gå! Ute är det sommar. /Mattias

'när Azaleadalen blommar står Fantomen stilla' (gammalt slottskogsordspråk

DSC00233.JPG
'när Azaleadalen blommar står Fantomen stilla' (gammalt slottskogsordspråk) det är nästan över o ändå är det så lugnande. /Mattias

i förrgår var vi på akuten, ikväll lyssnar vi på Dileva...

 163766-331
i förrgår var vi på akuten, ikväll lyssnar vi på Dileva och leker rymdblommor - ingen kväll är den andra lik. /Roman

så hamnade en dags arbete i Falkenberg i bl a metro och aftonbladet. Det är mycket sprit nuförtiden...

DSC01766.JPG
så hamnade en dags arbete i Falkenberg i bl a metro och aftonbladet. Det är mycket sprit nuförtiden. Själv kan jag knappt komma ihåg när jag drack senast, man tappar liksom suget i min bransch. /Roman

blåsa skräp med motor. Hur (i helvete) går det ihop med en för

DSC00229.JPG
blåsa skräp med motor. Hur (i helvete) går det ihop med en förändring av klimatproblemen? Förbjud ryggmotorn! O dess tillverkare, distributörer, försäljare o användare o alla deras familjer i tre generationer bakåt o framåt. /Mattias

sara är väldigt rädd för flugor, eller "myggon" som hon kallar dem. Plötsligt under söndagsmidagen fryser...

DSC01752.JPG 
sara är väldigt rädd för flugor, eller "myggon" som hon kallar dem. Plötsligt under söndagsmidagen fryser hon till is och blir sittandes stirrande rakt fram. Det visar sig snart att hon har fått syn på myggon som sitter och iaktar henne från kanten till salladsskålen. /Roman

nationaldag. Skön skuggfika bakom operan. McD glass och -kaffe funkar br

DSC00372.JPG
nationaldag. Skön skuggfika bakom operan. McD glass och -kaffe funkar bra för 3. -from

Rakel har fått hög feber och är ganska svag då hon nyligen haft va

DSC01741.JPG
Rakel har fått hög feber och är ganska svag då hon nyligen haft vattenkoppor. SjukvårdsUpplysningen tyckte det var bäst att åka in och vänta på doktorn i några timmar.
/Roman

Ls första pass. Känns stort på nåt vis. Allt med honom känns s

DSC00367.JPG
Ls första pass. Känns stort på nåt vis. Allt med honom känns stort. Jag är en förlorad och stolt man. Fotot är Inte så likt mig... Får lägga mitt första pass bredvid när jag kommer hem. Sommarsvettigt i Gbg idag. Har hängt vid Heden och kollat Skol-Dm i fotboll hela dan. Bränt nacken. En bra dag. - from

utanför varbergs fästning ligger en ö. Med hus på. Konferens o ove

DSC00227.JPG
utanför varbergs fästning ligger en ö. Med hus på. Konferens o overhead o kaffe o sitta o kaffe o kaffe o kaffe o kaffe o sitta o sitta o middag. Hotell är lugn. En paus. O kaffe. /Mattias

studsmatta i Dalby. Att lyfta från marken för första gången måste vara ganska stort...

163766-322
studsmatta i Dalby. Att lyfta från marken för första gången måste vara ganska stort, även om man inte kommer mycket högre än tre centimeter. "A small bounce for mankind, but a giant jump for Sara" /Roman

kattungar i svalöv. Stor nyfikenhet men ändå lite läskigt om de kommer för nära...

 163766-321
kattungar i svalöv. Stor nyfikenhet men ändå lite läskigt om de kommer för nära. Ena stunden ryggar barnen tillbaka för att sedan snabbt växla och bli den som jagar. Ambivalens är ordet för dagen. /Roman

utanför fönstret blommar det. Glädje. /Mattias

DSC00224.JPG
utanför fönstret blommar det. Glädje. /Mattias

äntligen. Nya skor gör mig ny. O glad. /Mattias

DSC00223.JPG
äntligen. Nya skor gör mig ny. O glad. /Mattias

ja nu är det sommar hej hej hej hej hej hej hej o det är vi sjukt glada för, ja vi förtjänar de

DSC00221.JPG
ja nu är det sommar hej hej hej hej hej hej hej o det är vi sjukt glada för, ja vi förtjänar de