valborg. Brasan brann ner på tio min. Så var det inte när jag var liten. /Roman

DSC00058.jpg
valborg. Brasan brann ner på tio min. Så var det inte när jag var liten. /Roman

en ärvd kopp i två delar får hjälp att finnas. Man får dricka snabbt. /Mattias

DSC00122.JPG
en ärvd kopp i två delar får hjälp att finnas. Man får dricka snabbt. /Mattias

En pappapresent kommer ut i gruset och får bekänna färg. - From

DSC00338.JPG
En pappapresent kommer ut i gruset och får bekänna färg. - From

ina har bakat sina berömda kanelbullar. Sara får snabbt problem med överdosering. Det går varken att tugga eller svälja när man tryckt in en hel bulle i munnen. Den som gapar... /Roman

DSC01532.JPG
ina har bakat sina berömda kanelbullar. Sara får snabbt problem med överdosering. Det går varken att tugga eller svälja när man tryckt in en hel bulle i munnen. Den som gapar... /Roman

Ormbunkar är coola! - From

DSC00336.JPG
Ormbunkar är coola! - From

Här är produkten. Tänk om det var jag. Vad ont i magen (och anus) jag skulle ha... - from

DSC00335.JPG
Här är produkten. Tänk om det var jag. Vad ont i magen (och anus) jag skulle ha... - from

Så var det ridskolan igen. Såg just en häst bajsa från 1 m avstånd, ungefär i ögonhöjd. Hela processen mycket detaljerat. Intressant. - From

DSC00334.JPG
Så var det ridskolan igen. Såg just en häst bajsa från 1 m avstånd, ungefär i ögonhöjd. Hela processen mycket detaljerat. Intressant. - From

materiell lycka är den enda sanna lyckan. Idag fick vi vår kamin. Barnen är mest exalterade över att vi möblerat om och att de kan springa runt bordet. /Roman

DSC01525.JPG
materiell lycka är den enda sanna lyckan. Idag fick vi vår kamin. Barnen är mest exalterade över att vi möblerat om och att de kan springa runt bordet. /Roman

ok, nu är värmen här o som magi löser knutar upp sig o tårar blir skratt o trötthet blir energi. Spa-2007! /Mattias

DSC00120.JPG
ok, nu är värmen här o som magi löser knutar upp sig o tårar blir skratt o trötthet blir energi. Spa-2007! /Mattias

Morotssoppa på gång på dagiset Lyran. Familjen Froms matvecka. Ovan vid mängden till stora portioner. Hacka, skära, fräsa och koka. Diska och hacka lite till. Rätt skön monotoni.

DSC00332.JPG
Morotssoppa på gång på dagiset Lyran. Familjen Froms matvecka. Ovan vid mängden till stora portioner. Hacka, skära, fräsa och koka. Diska och hacka lite till. Rätt skön monotoni.

att våga lita på. Att våga tro på. M

DSC00119.JPG
att våga lita på. Att våga tro på. M

det är tufft med stora kranar. /Mattias

DSC00117.JPG
det är tufft med stora kranar. /Mattias

öppna och stänga, öppna och stänga, knacka, banka - knäckebröd! /Roman

163766-256
öppna och stänga, öppna och stänga, knacka, banka - knäckebröd! /Roman

killen utanför rör sig jättekonstigt medan han pratar i telefon. Liksom vaggar framåt och tillbaka. Trodde först han höll på att spy. Varför har en del telefonmoves? V2d är det i telefonerna som gör att en del måste vanka av och an? /Roman

DSC01511.JPG
killen utanför rör sig jättekonstigt medan han pratar i telefon. Liksom vaggar framåt och tillbaka. Trodde först han höll på att spy. Varför har en del telefonmoves? V2d är det i telefonerna som gör att en del måste vanka av och an? /Roman

i vissa skolor ser det ut såhär. Jösses. /Mattias

DSC00116.JPG
i vissa skolor ser det ut såhär. Jösses. /Mattias

gillar verkligen att ha skjorta. Stiligt men man måste stryka dem och när ska man hinna med det? Gillar verkligen att ha skjorta. Jag tror kostymjobbarna egentligen har för lite att göra! /Roman

DSC01509.JPG
gillar verkligen att ha skjorta. Stiligt men man måste stryka dem och när ska man hinna med det? Gillar verkligen att ha skjorta. Jag tror kostymjobbarna egentligen har för lite att göra! /Roman

på väg hem i mondeon. Rakel håller stämningen uppe genom att berätta kissagor och bajsanekdoter. /Roman

DSC00189.jpg
på väg hem i mondeon. Rakel håller stämningen uppe genom att berätta kissagor och bajsanekdoter. /Roman

Min fru och två AIKare på Kvarnen. Själv dricker jag Bloody Mary. Eller Bloody Marx som telefonen föreslog. Det tycker jag vore ett mycket lämpligare namn på tidernas godaste drink. Jag är skitfull! Såg nyss en dragqueenshow som var helt underbar och insp

DSC00866.JPG
Min fru och två AIKare på Kvarnen. Själv dricker jag Bloody Mary. Eller Bloody Marx som telefonen föreslog. Det tycker jag vore ett mycket lämpligare namn på tidernas godaste drink. Jag är skitfull! Såg nyss en dragqueenshow som var helt underbar och inspirerande.

dinosaurier i Ryk sätter skräck i skåningarna. /Roman

DSC00148.jpg
dinosaurier i Ryk sätter skräck i skåningarna. /Roman

arkitekten tänkte piazza, det blev passage. /Mattias

DSC00114.JPG
arkitekten tänkte piazza, det blev passage. /Mattias

eller kanske...

image247
...skulle det möjligen vara det att få ny cykel när man är 3 1/2...

Ny cykel

Ny cykel
Inget kan jämföras med att få ny cykel när man är 6 år.

det har varit en bra dag - en hel del nya gröna nyanser. "All is well in the garden!" /Roman

163766-245
det har varit en bra dag - en hel del nya gröna nyanser. "All is well in the garden!" /Roman

MMS

DSC00858.JPG

MMS

DSC00856.JPG

Banansviten. Kolla också in min hemsida skrivpåfrukt.se.

DSC00851.JPG
Banansviten. Kolla också in min hemsida skrivpåfrukt.se.

MMS

DSC00859.JPG

har insett att jag gått och blivit trädgårdsintresserad. Vet inte riktigt hur det gick till, men varje kväll öppnar jag...

163766-237
har insett att jag gått och blivit trädgårdsintresserad. Vet inte riktigt hur det gick till, men varje kväll öppnar jag dörren till trädgården och räknar alla nya grässtrån och blad som kommit. Från att ha varit en leråker börjar det faktiskt bli lite grönska - jag tycker det är fascinerande! /Roman

allt kan läsas i flera lager i flera tider. Allt måste få betyda. /Mattias

DSC00111.JPG
allt kan läsas i flera lager i flera tider. Allt måste få betyda. /Mattias

ok, första gången. Stora mixlådan. Frukt o grönt vid dörrn. Lyx. Ett bättre samvete är ett bättre samvete oavsett om det är köpt... /Mattias

DSC00110.JPG
ok, första gången. Stora mixlådan. Frukt o grönt vid dörrn. Lyx. Ett bättre samvete är ett bättre samvete oavsett om det är köpt... /Mattias

såg en intressant reklam för vitaminpiller (grabbvitaminer och tjejvitaminer) under...

163766-234
såg en intressant reklam för vitaminpiller (grabbvitaminer och tjejvitaminer) under rubriken "Män och kvinnor är olika" Tjejens text till killen: "Godmorgon trötter! Ta en sån här  om dan så kommer du snart bli mycket piggare och gladare. Puss Karin" Killens svarar på tjejens vitaminpaket: "Tack Babe! Då orkar jag träffa polarna ikväll. Du är bäst! Robban" Tänk vad en liten vitamin kan göra för jämställdheten! /Roman

chili con carne och förväntan är stor. Sara har förberett sig noga inför denna matupplevelse...

image233
chili con carne och förväntan är stor. Sara har förberett sig noga inför denna matupplevelse med pälsmunkjacka, halsband och nickenapp. Frågan är bara om hon tänker äta eller inte. /Roman


jag har sett stora testiklar o picasso o sol. Var är jag? /Mattias

DSC00107.JPG
jag har sett stora testiklar o picasso o sol. Var är jag? /Mattias

efter dagis tillbringar vi eftermiddagen på parkeringen utanför garaget hällandes vatten i en gatubrunn. Radhuslivet kan mätas i liter. /Roman

DSC00106.jpg
efter dagis tillbringar vi eftermiddagen på parkeringen utanför garaget hällandes vatten i en gatubrunn. Radhuslivet kan mätas i liter. /Roman

Blommande träd gör även de gråaste områden fina på våren. En sista dag av sommarsmak, sen blir det aprilkallt igen. För det har han lovat- From

DSC00319.JPG
Blommande träd gör även de gråaste områden fina på våren. En sista dag av sommarsmak, sen blir det aprilkallt igen. För det har han lovat- From

morgonstad morgonljus morgonkaffe måndagmorgon /Mattias

DSC00105.JPG
morgonstad morgonljus morgonkaffe måndagmorgon /Mattias

En dag med barnen ute i naturen. Det finns så mycket att upptäcka...

163766-228
En dag med barnen ute i naturen. Det finns så mycket att upptäcka; grodyngel, bin och en färist. Lyckan går i solen. /Roman

22 grader varmt. Lukas får äntligen ha den fina jackan han fått av Bruno, och de stickade vantarna måste tyvärr också på, tycker han.

DSC00315.JPG
22 grader varmt. Lukas får äntligen ha den fina jackan han fått av Bruno, och de stickade vantarna måste tyvärr också på, tycker han.

när man blir vuxen måste man vattna gräset. Och gödsla med blåkorn. Och vattna igen, annars kan det 'bränna'! /Roman

DSC01518.JPG
när man blir vuxen måste man vattna gräset. Och gödsla med blåkorn. Och vattna igen, annars kan det 'bränna'! /Roman

offentlig särsk rivning. Vad är roligare? Är detta språkets förf lackning? /Mattias

DSC00098.JPG
offentlig särsk rivning. Vad är roligare? Är detta språkets förf lackning? /Mattias

passerar varje morgon ett parkeringshus där en vägg är frizon för graffittimålare. Under vintern har det sett ganska trist ut, men den senaste tiden byter väggen skepnad nästan dagligen. Graffitti är ett säkert vårtecken i den moderna världen. /Roman

DSC01515.JPG
passerar varje morgon ett parkeringshus där en vägg är frizon för graffittimålare. Under vintern har det sett ganska trist ut, men den senaste tiden byter väggen skepnad nästan dagligen. Graffitti är ett säkert vårtecken i den moderna världen. /Roman

nattamacka /Roman

DSC01513.JPG
nattamacka /Roman

Och så köpte jag Hooker, Link Wray och ett par solglajer mä. 5 fantastiska köp. Jag är oerhört glad och materiellt och även själsligt tillfredsställd.

DSC00771.JPG
Och så köpte jag Hooker, Link Wray och ett par solglajer mä. 5 fantastiska köp. Jag är oerhört glad och materiellt och även själsligt tillfredsställd.

Dagens tre inköp: Arthur Russel, Pugh, stor sushi.

DSC00770.JPG
Dagens tre inköp: Arthur Russel, Pugh, stor sushi.

Espresso: 10.- M

DSC00097.JPG
Espresso: 10.- M

ja det är nu det börjar. Nu faller jag o jag ska komma ner på fötterna, men jag vet inte hur djupt kaninhålet är. /Mattias

DSC00096.JPG
ja det är nu det börjar. Nu faller jag o jag ska komma ner på fötterna, men jag vet inte hur djupt kaninhålet är. /Mattias

borta bra men hemma bäst! /Roman

DSC01503.JPG
borta bra men hemma bäst! /Roman

ja då var det slut på påsken. Skönt. Ägg o godis. Stinn o vilad. M

DSC00095.JPG
ja då var det slut på påsken. Skönt. Ägg o godis. Stinn o vilad. M

inne. Lego brasa värme glass. Det är ok. /Mattias

DSC00093.JPG
inne. Lego brasa värme glass. Det är ok. /Mattias

man är glad över våren o går in o läser nattsaga o så händer detta under tiden. Finns det ingen rättvisa?! /Mattias

DSC00092.JPG
man är glad över våren o går in o läser nattsaga o så händer detta under tiden. Finns det ingen rättvisa?! /Mattias

på väg hemåt. Max har sin tid och plats precis som leken.

DSC01498.JPG
på väg hemåt. Max har sin tid och plats precis som leken.

Erik kom på en tävling: alla säger låttitlar, kolla upp på mp3sajt poäng för antal träffar gånger ord i titeln. Fiffig kille. Jag fick inga poäng för Alla äter kex.

DSC00704.JPG
Erik kom på en tävling: alla säger låttitlar, kolla upp på mp3sajt poäng för antal träffar gånger ord i titeln. Fiffig kille. Jag fick inga poäng för Alla äter kex.

har rensat. Sorterat. Städat. Möblerat. Försöker fatta att det är jag som bor här. Du står ju mitt namn på dörren. /Mattias

DSC00091.JPG
har rensat. Sorterat. Städat. Möblerat. Försöker fatta att det är jag som bor här. Du står ju mitt namn på dörren. /Mattias

Jag och en chef på Sony Ericson byggde lego igår. Gissa vem som byggde vad? Ledtråd: en av oss jobbar med ny design. - From

DSC00308.JPG
Jag och en chef på Sony Ericson byggde lego igår. Gissa vem som byggde vad? Ledtråd: en av oss jobbar med ny design.
- From

påskafton. Inuti river draken vill ut jag vet att den snart hittar vägen. Jag har ritat en karta. /Mattias

DSC00088.JPG
påskafton. Inuti river draken vill ut jag vet att den snart hittar vägen. Jag har ritat en karta. /Mattias

träffar Rakels dagisbästis från årstatiden. Ett möte som vi pratat mycket om inför resan, nästan som om vi varit rädda att hon skulle ha glömt. Efter några minuters trevan leker de som förr. Är dock osäker på om det beror på att de mindes eller om de helt

DSC00061.jpg
träffar Rakels dagisbästis från årstatiden. Ett möte som vi pratat mycket om inför resan, nästan som om vi varit rädda att hon skulle ha glömt. Efter några minuters trevan leker de som förr. Är dock osäker på om det beror på att de mindes eller om de helt enkelt bara tycker det är roligt att leka. /Roman

En kväll kom sjörövarna och hälsade på. Vi jämförde bröstmuskler och läste poesi. Jag och Omar kom varandra riktigt nära. Ja, det var en härlig kväll.

DSC00660.JPG
En kväll kom sjörövarna och hälsade på. Vi jämförde bröstmuskler och läste poesi. Jag och Omar kom varandra riktigt nära. Ja, det var en härlig kväll.

Den onde den gode den fule.

DSC00658.JPG
Den onde den gode den fule.

Den onde den gode den fulle.

DSC00654.JPG
Den onde den gode den fulle.

Den onde den gode den fulle.

DSC00625.JPG
Den onde den gode den fulle.

framme i årsta och seglen är hissade. Konstigt vara här, känner sig lite som en sjörövare. Har finns många skatter. /Roman

DSC01488.JPG
framme i årsta och seglen är hissade. Konstigt vara här, känner sig lite som en sjörövare. Har finns många skatter. /Roman

Picnic-mys på kvällen med paketutdelning, te och Mariekex rekommenderas för alla. God musik ett måste. - From

DSC00306.JPG
Picnic-mys på kvällen med paketutdelning, te och Mariekex rekommenderas för alla. God musik ett måste. - From

Jag följer honom som en skugga. Påsklov. Härliga dagar. Vantar med rättning av allt samlat till i slutet av lovet. Dumt av mig att lova eleverna... Vi tänkte ha julafton imorgon nu när vi har råd till ngn klapp. Känns bra. Ordningen återställd.

DSC00305.JPG
Jag följer honom som en skugga. Påsklov. Härliga dagar. Vantar med rättning av allt samlat till i slutet av lovet. Dumt av mig att lova eleverna... Vi tänkte ha julafton imorgon nu när vi har råd till ngn klapp. Känns bra. Ordningen återställd.

olycka på pendeln till märsta. Stressade storstadsresenärer flockas kring ersättningsbussarna likt svältande uländare. /Roman

DSC00052.jpg
olycka på pendeln till märsta. Stressade storstadsresenärer flockas kring ersättningsbussarna likt svältande uländare. /Roman

ja, det är bacon. M

DSC00085.JPG
ja, det är bacon. M

Måste cykla över Årstabron å hämta bilen som jag av sköna skäl ställde på Söder.

DSC00586.JPG
Måste cykla över Årstabron å hämta bilen som jag av sköna skäl ställde på Söder.

en dag med möten i sthlm är över, middag med kollegorna. Dricker lagom, är lagom, vill sova! /Roman

DSC00049.jpg
en dag med möten i sthlm är över, middag med kollegorna. Dricker lagom, är lagom, vill sova! /Roman

eftermiddag sol lugn. Arbetar ur mig tankar idéer resonemang trådar allt blir verkligt får form får plats. /Mattias

DSC00084.JPG
eftermiddag sol lugn. Arbetar ur mig tankar idéer resonemang trådar allt blir verkligt får form får plats. /Mattias

sara är väldigt intresserad av nyckelpigor och mosar dem systematiskt. Hon förstår inte detta...

DSC01484.JPG
sara är väldigt intresserad av nyckelpigor och mosar dem systematiskt. Hon förstår inte detta utan pratar babyspråk med de stackars geggiga liken. Är det så att all djurvänskap börjar med massmord - ska man låta henne hållas eller säga ifrån? /Roman